4 Mayıs 2017 Perşembe

Nazan Bekiroğlu - Yusuf ile Züleyha

8


Nazan Bekiroğlu
Yusuf ile Züleyha
Timaş Yayınları
Sayfa Sayısı : 224

Arka Kapak : Nasıl herkese duyurur da sesimi derim: “Bu anlattığınız ben değilim. Ben bu anlattığınız değilim. Yusuf'u ben nasıl yerim? Ben Yusuf'u nasıl yerim?” Sözünün bu kısmına gelince kurt, nemli gözlerinden boncuk gibi yaşlar dökülmeye başladı. Gri tüylerle kaplı göğsü, ön ayakları ıslandı. Bir ah çekti derinden derine. Islak burnu daha ıslandı. Ve devam etti: “Ben şimdi adımı nasıl temize çıkarayım. Alnıma sürülen bu kapkara lekeyi neyle, nasıl yıkayayım? Öyle bir leke ki değil bana, yeter kıyametin kopacağı güne değin gelip geçecek tüm torunlarıma. Tek muradım, bütün yaratılmışların sahibi olan Tanrım. Bu ayıpla yaşatamazsın beni. Ya alsın yeni doğmuş bütün kurt yavrularıyla birlikte canımı, kurt neslinin dalı yaprağı burada kesilsin, ya da adım temize çıksın.”


Alıntılar: 
👉O günden sonra Mısır'ın lisanına, sadaka vermek anlamına gelen bir deyim yerleşti: Züleyha'nın gülümsemesi.

👉“Züleyha, Yusuf’a bir mektup yazmaya başlayınca
Yusuf diye başladı,
Yusuf diye bitirdi.
Gördü ki hitaptan öteye geçemedi.
Anladı ki aşkın nâmesinde ser-nâmeden öte kelam yok.
Ve Züleyha’nın lügatında Yusuf’tan öte sözcük yok. "

👉Rabbim, diye, devam etti Yusuf duasına... Benim tedbirim senin takdirinden küçüktür.

👉Dedi, ah kızım, eğer o sana bakmıyorsa sen onun baktığı yerde olursun. O gelmiyorsa sana, sen onun gittiği yerde durursun.


Yorum : 

Herkese Merhaba :)

Güzel bir kitap ile karşınızdayım.Öncellikle bu sıralar etrafımda iyi bir aşk / sevgi / vs. göremediğim için dedim ben bu sevgiyi kitap dan öğreneyim 😉😊😊

Bu kitabı kitapağacı yılbaşı çekilişinde sevgili kardelen göndermişti.Anca fırsat bulabildim okumak için.Yusuf ile Züleyha'nın hikayesini daha önce duymuştum zaten.Kitap da daha çok Züleyha'nın Yusuf a beslediği aşkı yazar şiirsel bir dil kullanarak bizlere yansıtmış :) Züleyha'nın aşkı için neleri göze aldığını ve sonunda manevi açıdan bir şeyler kazandığını öğrenmiş oldum.Sadece Yusuf'un da Züleyha'ya olan duygularını biraz daha okumak isterdim.Bu benim fikrim genel olarak kitabı beğendim.Hani derseniz ki daha önce duyduğumuz dan farkı ne olur ?
Yazarın bu hikayeyi alışılmışın dışında daha çok duygu yüklü bir anlatım biçimiyle yazmış olması diyebilirim sadece
Kitabı okurken aklıma Ramazan ayın da televizyonlarda verilen H.Z.YUSUF filminde ki karakter geldi hep ama Züleyha'yı kimseye yakıştıramadım :)

"Çok zordu Yûsuf'u görmeyen gözün Züleyhâ'yı anlaması..Çok kolaydı Yusuf'u görmeyen gözün Züleyhâ'yı kınaması..!"

Bu sözü de buraya bırakayım belki merak ederseniz diye 🤞




8 yorum:

  1. Nazan Bekiroğlu kelimelerle güzel oynayan bir yazar.Anlatımını beğeniyorum.Bu kitabını da beğenmiştim.Siz de güzel tanıtmışsınız.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok iyi tanımlamışsınız gerçekten de ben nacizane fikirlerimi paylaitım beğenmenize sevindim :)

      Sil
  2. Nazan Bekiroğlu'nun en sevdiğim kitaplarından biri. Yıllar önce okumuştum ama çok sevdiğimi hatırlıyorum. Yazarın dili beni çok etkilemişti. Mücella'yı da öneririm, o da hüzünlü ama güzel bir romandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşuma gitti benimde Nazan Bekiroğlu'nun anlatım biçimi :) Mücella'yı not aldım umarım kısa zamanda okurum :)

      Sil
  3. Çok duyduğum bir kitap, sayenizde merakım arttı, kitabın kapağını da çok beğendim bu arada, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  4. iyi bir yazar okunur tabeee :)

    YanıtlaSil

Lütfen Düşüncelerinizi Paylaşmaktan Çekinmeyin ツ