26 Nisan 2017 Çarşamba

Stefan Zweig - Bir Çöküşün Öyküsü

10

Stefan Zweig
Bir Çöküşün Öyküsü
İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı : 56

Arka Kapak :
Bu son derece çarpıcı çöküş öyküsü, XV. Louis döneminde Fransız sarayında epey etkili olmuş aristokrat bir kadının gerçek yaşamına dayanır. Madame de Prie günün birinde gözden düşer ve kral tarafından Normandiya’ya sürülür. İktidar sahibi ve ilgi odağı olduğu hareketli ve eğlenceli Paris günlerinden sonra, ne kadar süreceği belli olmayan, kendisiyle baş başa kalacağı bir sürgün dönemi beklemektedir onu. Ancak iktidar savaşları, entrika ve eğlenceden ibaret boş saray hayatı varoluşuna anlam katan tek şeydir. Hem kendini hem çevresindekileri sürekli kandırma eğilimindeki bu sığ ve kibirli kadın, malikânesinde gösterişli eğlenceler düzenleyerek Paris’teki hayatını yeniden canlandırmaya çalışır. Giderek mantıklı düşünme yetisini bütünüyle yitiren Madame de Prie, yeniden bütün dikkatleri üzerine çekebilmek için inanılmaz bir plan yapar.


Alıntılar : 



👉Tek bir insanın diğeri için neler ifade edeceğini hiç bilmemişti, çünkü hiç yalnız kalmamıştı.



👉Ne yapacağını bulamıyordu; içinde her şey susmuş, yüreğinin anlamlı müziği, anahtarı kaybolmuş müzikli saat gibi ölmüştü.


👉''Uçuruma dans ederek düşmek istiyordu.''







Yorum : 

Herkese Merhaba 👼
Yine bir Zweig kitabıyla karşınızdayım.Sanırım kitap depomun sonuna geliyorum son bir Zweig kitabım daha kaldı ondan sonra bitiyor😊
Kitabın konusu ; Bir zamanlar tüm Fransa da iktidar sahibi bir kadının , bu iktidar ve şatafatlı hayatının kralın gözünden düşmesiyle , Normandiya ya sürülmesi ve orada geçirdiği zamanı anlatıyor.Gel gelelim ki , kitabı okurken aklıma 'Muhteşem Yüzyıl'ın sahneleri geldi.😁😁Hani orada da sürgün vardı işte geri dönme çabaları , uşaklara altın vermeler filan.
Öyle bir an gözümde canlandırdım ben😜
Ayrıca  kitabın aslında yazarın en sevdiğim özelliği bir karakterin yaşadığı duygu değişimlerini bu kadar etkileyici ve gerçekçi olarak okuyucuya yansıtması yine benim kitap ta en beğendiğim kısım oldu.Normandiya ya giden Madame de Prie burada da Paris teki hayatını yaşamayı arzuluyor fakat olaylar onun istediği gelişmiyor yani bu bizim Madame'ın sonu pek güzel bitmiyor.Neyse oralarına girmiyorum ama etkileyici bir vazgeçiş ve son oldu bunu bilin yeter.







10 yorum:

  1. zweig ne sevilen bir yazar bizde. bu kitabı da demek ki okunurmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Stefan Zweig'in kitapları çok güzel oluyor. Bu kitabını da okuyacağım.
    Kitapla ilgili yorumunuzdan dolayı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Asıl ben yorumlarından dolayı çok teşekkür ederim bana göre bu kitabı da o ''çok güzel '' diye adlandırdıklarımızdan :)

      Sil
    2. Rica ederim.
      Listeme ekledim. İnşallah okuyacağım kitapları bitirdikten sonra bu kitabı da okuyacağım ama ne zaman olur bilemiyorum :)

      Sil
    3. :) O zaman yorumlarınızı bekliyorum

      Sil
  3. Zweig yazdıysa okurum. Bu kitabı, yanlış bilmiyorsam, yeni satışa çıktı. Elimde yazarın okunmayı bekleyen kitapları var. Birden bitmesin diye ayda bir kitabını okuyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bundan sonra bende ayda bir'e indireceğim çünkü elimde kitabı kalmıyor :)

      Sil
  4. Ben de yeni bitirdim bu kitabı. Benim kitapta dikkatmi çeken ilk alıntı ile sizin paylaştığınız ilk alıntı aynı. Demek ki gerçekten dikkat çeken bir cümle. Güzel yazı, elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Lütfen Düşüncelerinizi Paylaşmaktan Çekinmeyin ツ